maanantai 24. maaliskuuta 2014

Latvian reissu

Lähdettiin perjantaina 21.3.2014 Tallinnan kautta ajamaan kohti Riikaa. Menomatka sujui Tallink Starilla (klo 0730 - 0930) sujuvasti, molemmat koirat nukkuivat omissa häkeissään laivamatkan ajan. Kävimme itse laivalla aamupalalla menomatkalla. Automatka sujui yllättävän rauhallisesti, takakonttikin oli ihan hiljaa :) Pysähdyimme Pärnussa tankkaamaan, koirat pääsivät jaloittelemaan ja me kävimme kaupassa.

Olin varannut meille uuden hotelli Baltvillan, joka on n. 15 km ennen Riikaa oleva hotelli. Hotellissa piti allekirjoittaa taas koirien osalta joku lupalappu ja jättää luottokortin numero, jotta voisivat jälkikäteen veloittaa koirista aiheutuneet 'vahingot'. Lupasin olla ottamatta koiria sänkyyn, nojatuoliin, koirille tuli olla omat pyyhkeet, jätökset piti kerätä, naapureita ei saanut häiritä haukkumalla eikä koiria saanut jättää yksin huoneeseen... No, omat pyyhkeet oli mukana niin kuin aina ja melkein ei menty sänkyyn.

Baltvilla hotel

Kävimme vielä koirien kanssa lenkillä ja ajoimme myös näyttelypaikalle, sillä näyttely oli vaihtanut uuteen halliin, jossa emme aikaisemmin ole olleet. Nyt tuli autoiltua perjantain työmatkaruuhkassa Riikan keskustan läpi onnistuneesti! Ihan sikäläinen ajokulttuuri ei vastaa meikäläistä, sillä latvialaiset kuskit voivat ohittaa oikealta ja vasemmalta ja punaiset valot eivät aina tarkoita sitä, että pysähdyttäisiin. Pitää siis olla silmät selässäkin, kun ajaa. Onneksi olen autokorttini ajanut Töölössä ja ihan keskustassakin on ajettu paljon, mutta isännän teräshermoilla ei Riikassa ajeta.

Baltvilla hostel - kelpaiskos teille?

Ensimmäisenä iltana menimme hotellin ravintolaan syömään ja silloin molemmat koirat olivat sitä mieltä, että eivät kyllä aio olla täällä kaksistaan. Alkupalan jälkeen isäntä kävi kuuntelemassa huoneen oven takana ja siellä oli kaksi hurjaa vahtikoiraa työssään. Isäntä kurkkasi huoneen ovesta sisään ja kertoi, ettei moinen käytös sovi. Tarkistuskäynti parin minuutin päästä kertoi, että hiljaisuus oli laskeutunut myös meidän huoneeseen. Hotellin ruoka oli hyvää eikä pahan hintaistakaan. Söimme brushettan, kanaa sienikastikkeessa ja pastaa.

Hilary matkalla uimaan...

22.3.2014 lauantaina lähdimme aamupalan jälkeen kohti näyttelypaikkaa. Olimme käyneet etsimässä paikan jo perjantaina valmiiksi, sillä näyttely oli uudessa paikassa Kipsala International Exhibition Centre eli paikallisessa messukeskuksessa. Lauantaina oli Latvian voittajanäyttely. Veikolle päivän kisan tuloksena eri2, pu3. Urosten tittelin sai Lucky Nana's Ferra Fioraano alias Fero jolle siis ROP ja LVV-14 titteli. PU2 oli Merlin, jolle vara-cacbib -> cacib. Onnea Ferollekin vielä! Minnalla oli mukanaan Rasmus, josta tuli LV VMVA, LVVV-14, B A Yosanne Yosta (LVV-14 + cacib + LV MVA) Yolinda (LVVV-14, LV VMVA) eli aikas lailla heille myös kaikki mitä oli tuotavissa.

Hilary oli ainut junnunarttu ja sai hienosti käyttäydyttyään eri1 pp lv jsert pn2 ja Latvian Juniorivoittaja -14 tittelin. Hieno Hilary!

Näyttelyn jälkeen kävimme kaupassa ja ostimme hotelliin pizzaa ja salaattia, kävimme kävelemässä.

23.03.2014 sunnuntaina oli paikalla enää 7 koiraa, Mufasa ei ollut enää mukana. Veiko the varamies yllätti ja vei koko potin ollen ROP ja cacib vielä kaupan päälle, wau! Hilary sai saman tuloksen, kuin lauantainakin elikkäs eri1 pp lv jsert pn2. Tavoitteena oli reissuun lähdettäessä saada vähintään yksi junnusertti Hilarylle ja loppu olisikin plussaa eli tältä osin kaksi junnuserttiä, junnutitteli ja ROP+cacib olivat kyllä toiveiden täyttymys. On meillä sekä komea että kaunis koiruus. Merlin oli myös sunnuntaina pu2 sai sertin ja vara-cacibin, joka vahvistuu cacibiksi. Heillä aikas hieno reissu, kun tuomisena on sekä sertti että kaksi cacibia, onnea vielä Merlinille!

Koska jäimmekin vielä ryhmäkehiin venyi meidän sunnuntain näyttelypäivä pitkälle. Hotellille päin lähdimme ajamaan klo 1815 eli kyllä 9 tuntia näyttelypaikalla vetää kenet tahansa hiljaiseksi. Hotelliin päästyämme söimme ja lenkitimme koirat, jotka olivat iltaherkkunsa nyt ansainneet. Pakkasin vielä loput tavarat, sillä kotiin lähdettiin vasta maanantaina aamulla. Olin varannut meilla paikat maanantaina 24.3.2014 klo 1630 Tallink Starille ja meillä oli Riikan ajomatkan jälkeen vielä hyvää aikaa tehdä Tallinnassa ostoksia (nesteet, ruoka, jne...) sekä lenkittää koirat ennen lautalle menoa. Auton mittariin kertyi 769 km tältä reissulta.

Suomalaisten koohojen matkaan tulivat kaikki mahdolliset tittelit ja sertit ja cacibit. Vähänkö siistiä!

Kaunis Hilary ja komea Veiko

Loput kuvat voit käydä katsomassa kuvagalleriastamme.

1. Jee Hilary ja Veiko! Onnea vielä tätäkin kautta hienoista tuloksista!

2. Veiko ja Hilary olivat taas aivan mahtavia Latviassa, suuret onnittelut!!! Ja kiitokset meidän onnitteluista, tosiaan oli todella upeat saavutukset reissulta :)