sunnuntai 13. huhtikuuta 2014

Tallinn Winner 2014

Hilaryn toinen Viron näyttelyreissu suuntautui sekin yllättäen läheiseen Tallinnaan. Matkaseuranamme oli tällä kertaa toinen Bullbenz komistus eli Bullbenz Kooi Nobel Sade alias Cola omistajansa Marja-Leenan kanssa. Marja-Leena saapui meille puolen päivän jälkeen, jonka jälkeen pakattiin Colan tavarat meidän autoon ja käytiin lenkillä koirien kanssa.

Itse matkaan lähdettiin 12.04.2014 lauantaina klo 16.30 Tallink Superstarilla. Hilary ja Cola matkustivat laivalla autossa takakontin häkeissä vierekkäin ja me taas puolestamme kävimme syömässä lehtipihvit a'la carte ravintolassa ja teimme hyödyllisiä ostoksia. Laiva oli ihan täysi ja kesti melkein puoli tuntia ennen kuin pääsimme laivasta ulos. Menimme Rimiin ostamaan eväitä näyttelyä varten ja käytimme koirat jaloittelemassa. Majoitumme Meriton Grand Spa -hotelliin ja ehdimme vielä tehdä hyvän iltalenkin läheisessä puistossa. Onneksi aamulla ei ollut aikaista herätystä.

13.04.2014 sunnuntaina aamulenkille lähdimme vasta kahdeksalta, kun näyttelypaikalle ei ollut kiirettä. Hyvä lenkki linnan puistossa ja aamupala hotellissa. Tankkasimme matkalla näyttelypaikalle ja saimme kehän laidasta hyvät paikat. Ensin kehässä kävi Breco, jolle eh1, perässä avourokset Merlin (pu1 rop sert cacib tlnv-14) ja Mufi eri2 ja valioissa Cola (pu2 + vara-cacib). Hilary sai sen viimeisen junnuserttinsä ja voi nyt kutsua itseään Viron ja Latvian juniorimuotovalioksi ja tittelin TLNJV-14! Paras narttu kisassa Lotte oli pn1 cacib tlnv-14 vsp ja Hilary pn2. Mähönen sanoi, että massaa saisi olla Hilaryllä lisää, mutta totesin hänelle, että hoikkana on parempi kasvaa ja huonoa olisi jos olisi jo nyt kovin massava, niin ei Mähönenkään voinut siihen muuta todeta kuin, että toden totta oikeassa olet.

Cola & Hilary aamulenkillä Tallinnassa

Isossa junnukehässä kävimme vain pyörähtämässä ja Hilary olikin jo tosi väsynyt, sen sai suorastaan kaivaa ulos häkistään. Kävimme vielä Rocca al Maressa ostoksilla ja mukaan tuli itselleni kaksi (!) kevättakkia ja nesteitä. Satamassa koirat pääsivät vielä pissalle ja saivat ruuan ennen laivalle menoa. Kävimme syömässä laivalla ja vähän tehtiin ostoksiakin. Kotona Puistolassa olimme 22:45, jonka jälkeen vielä purettiin tavarat autosta ja pakattiin Marja-Leenan ja Colan tavarat heidän autoonsa ja kävimme lenkillä. Veiko pääsi lenkille mukaan ja veti kuin hinaaja Colan perään ja piippasi kovin. Veiko varmaan luuli, että Cola on tyttö, niin hassusti käyttäytyi. Hilary oli iloinen päästessään kotiin. Marja-Leena lähti vielä ajamaan kotia kohden ja yhden maissa tulikin tekstari, että olivat turvallisesti kotona.

Reissun aikana molemmat koirat käyttäytyivät erittäin hyvin, kummallekin sopi matkustus autossa ja laivalla, hotellissa käyttäydyttiin mallikkaasti. Hilary oli vähän pettynyt niihin japanilaisiin turisteihin, jotka eivät aamulla häntä rapsuttaneet vaikka kuinka heille keikisteli. Me lähdetään teidän kanssa kyllä reissuun uudelleenkin, heti kun vain Colan kalenteriin sopii, Marja-Leena!