sunnuntai 8. tammikuuta 2012

Ahvenanmaa 7. - 8.1.2012

Loppiaisaamuna starttasimme Henskun ja Veikon kanssa kohti Turkua. Määränpäänä meillä oli agikisat Ahvenanmaan toisella reunalla eli Eckerössä. Perjantaina laivailimme Vikingillä Turusta Maarianhaminaan. Veiko oli niin tyytyväinen päästessään mukaan, että juoksi pienessä hytissäkin hepuleita. Olihan Veiko jo keskiviikkona nukkunut varmuuden vuoksi meidän pienessä matkalaukussa, kuin vain varmistaakseen sen, että pääsee mukaan reissuun.

Majoituimme Maarianhaminassa Hotell Park Alandiassa usean muun bc:n kanssa. Huoneessamme oli myös minikeittö, joten oman iltapalan valmistaminen onnistui ja jääkaapissa säilyi Veikon kisaeväät hyvinä. Perjantaina lenkkeilimme kaupungin luonnontilaisessa Tullarsängin puistossa, joka oli vain muutaman sadan metrin päässä hotellistamme. Hotellin ravintola oli valkoiset pöytäliinat tyyppinen hieno ravintola, joten päädyimme pizzalle Pizzeria Adloniin lähelle laivaterminaaleja. Söimme ihan mielettömän hyvät pizzat ja paikalle tuli myös ulkonäoltä tuttua muuta agikisaväkeä. Illalla nukkumaan mentiin ihan ajoissa, kun Helsingistä oli lähdetty aamulla jo klo 5 ajamaan kohti Turkua.

Lauantaina lähdimme ajamaan Eckeröhön kymmenen maissa. Eckeröhallen oli sananmukaisesti keskellä ei mitään. Ahvenanmaan metsästys- ja kalastusmuseo oli vain kivenheiton päässä hallista ja riistasafarin peuroja sisältävät aitaukset olivat ihan tien toisella puolella. Veikolla oli päivälle 3 rataa. Hallissa olevat agikentät olivat vain muovinauhoilla eroteltu yleisön alueista. Vähän mietimme sitä, miten Veiko mahtaisi suhtautua avoimeen agilityyn, mutta huolemme oli taas kyllä aiheeton! Veiko käyttäytyi radalla mallikkaasti, vain yhdellä radalla vilkaisi lähtöä ennen hieman yleisön suuntaan, muutoin tuijotti vain tiiviisti Henskua! Hyvä Hensku ja Vee! Lauantain radoilta tuli tulos kaikilta, toki kahdelta radalta 5 vp, mutta tuli sieltä se nollakin hyppäriltä! Tuloksissa oltiin sijalla 10/32. Päivän opetuksena oli se, että kepeille pitää antaa koiralle enemmän tilaa, eikä itse saa mennä eteen seisomaan...

07.01.2012 ÅBSK - Veiko & Henrika, 0-tulos

Lauantaina tuli muitakin nollia HSKH:lle. Hienoa! Kooikerit olivat myös palkintopalleilla, kun Frodo, Luka ja Robi siellä vuoroin vierailivat. Myös ykkösissä Flow & Jari aloittivat kisauransat hienosti nollavoitolla, onnea! Illalla söimme hotellilla. Paikalla myös koohot Foxy, Zeppe, Pimu, Troy ja Chili ja ainakin Lex ja Tete olivat kisamaskottina. Huippuja nähtiin mm. bortsujen ohjaimissa ja parhaat radat olivatkin ihan mieletöntä menoa. Mutta ei meille silti bc:tä tule...
Sunnuntaina oli enää yksi rata. Veikolle harmittavasti kepeiltä 2*5. Ja radan jälkeen sitten käänsimme auton kohti Maarianhaminaa. Menomatkalla takaisin Maarianhaminaan näimme tien laidassa myös hirven, joka meidän onneksemme kääntyi takaisin metsään. Maarianhaminassa hauskuutimme itseämme ottamalla muutaman valokuvan Veikosta talvisessa Maarianhaminassa. Muut kuvat ovat sitten Picasan kansiossa, jos jotakuta kiinnostaa katsoa.

Hyvä reissu meillä. Näihin kuviin, näihin tunnelmiin.

Eckeröhallen

Maarianhamina

Veiko Maarianhaminassa

Luminenä

Viking Isabella, iso punainen

Auringonlasku
ps. Sitten, kun Sanna on saanut agikuvat ladattua, taidamme postata niitäkin muutaman.

Henri Luomalan radan läydät myös täältä.