sunnuntai 29. kesäkuuta 2014

Maajoukkuekarsinnat Rovaniemi

26.06.2014 torstaina lähdin Veikon ja Hilaryn kanssa autolla kohti Tamperetta, joka oli reissun ensimmäinen välietappi. Odottelimme isoasiskoa töistä ja haimme viereiseltä Heseltä hampparin. Kävimme Cittarissa ruokakaupassa ja Mustissa ja Mirrissä. Tämän jälkeen vein Hilaryn ja isonsiskon kämpille ja lähdin Veikon kanssa ajamaan kohti Kokkolaa. Menomatkan alkuevääksi hain Minettin jäätelötöttörön.

Matkalla pysähdyin sekä tankkaamaan, että lyhyille pissatuksille sekä ruokakauppaan. Kokkolassa olimme illalla n. klo 21 ja saimme vielä Best Western Kokkolan autotallista autollekin paikan. Kävimme iltalenkin kanaalin vartta pitkin ja nautimme vielä hieman viileästä kesäillasta.

27.06.204 perjantaina aamulenkin ja aamupalan jälkeen lähdin ajamaan kohti Rovaniemeä. Oulussa tankattiin ja lenkkeiltiin. Rovaniemelle saavuimme n. klo 15 ja ajoimme suoraan Ounashallin pihaan katsomaan kisapaikkaa. Kasasin hallin edessä olevalle teltta-alueelle meidän näyttelyteltan, jota käytettiin viikonlopun aikana koirien tukikohtana. Kävimme myös lenkillä hallin ympäristössä ja ensimmäiset porot olivat paikalla jo tuolloin. Majoituksen olin varannut paikasta nimeltään Apartomentos Aakemus  ja oli kyllä tosi  kätevää, kun oli sekä hella että jääkaappi ja pystyi laittamaan vähän omia eväitä. Jätin Veikon kämpille ja kävin läheisessä K-supermarketissa ostamassa viikonlopuksi eväitä ja itselleni ruuaksi kanasalaattia. Tein viikonlopun eväiden osalta alkuvalmisteluja. Menimme Veikon kanssa lenkille ja lähdimme ilmoittamaan ohjaajan & koiran viikonlopun startteihin (ilmo aukesi klo 18). Klo 21 lähdin kohti Rovaniemen lentokenttää, sillä ohjaaja saapui paikalle vasta viimeisellä iltakoneella, kun ei kesätöistään päässyt lähtemään aikaisemmin.

Rovaniemen lentokenttä on lähellä napapiiriä. Teimme pikaisen visiitin joulupukin pajalle (ei ollut pukki kotona!) ja otimme valokuvat. Veiko nosti koipensa napapiirin pohjoispuolelle eli homma tuli kuitattua. Vielä iltapalat kämpällä ja pissalenkit ja nukkumaan.

Ounashalli

Napariirillä
28.06.2014 lauantaina meidän saapuessamme hallille olivat maksien radat jo myöhässä ja näin meidänkin päivämme ja ensimmäisen radan startti viivästyi. Ohjaaja kävi tutustumassa ja koira lenkillä. Mäkäräisiä oli selkeästi enemmän hallin läheisyydessä ja sitä ympäröivissä metsissä, kuin mitä oli meidän hotellin lähellä. Itse sain puremia nilkkoihin, ohjaaja ei tainnut saada juurikaan puremia, Veikosta en löytänyt myöskään puremia. Veikolle oli ennnen reissu alaitettu Bayvantic-liuos, juuri itikoita ja öttiäisiä varten.

Ensimmäinen rata oli hyppäri, jolta tuli kyllä nollatulos, mutta himpun verran yliaikaa. Niitä yliaikanollia ei turhan montaa ole Veikolla koskaan ollutkaan, joten hieman se harmitti. Muuten hyvä rata, mutta jostain syystä viimeistä putkea ennen Veiko päätti kiertää sen ulkokautta ja aikaa paloi liikaa. Höh! Veiko jäähdyteltiin ja vein sen autolla kämpille nukkumaan, niin sen ei tarvinnut olla teltassa mäkärien syötävänä.

Iltapäivän agirata oli oikein mallikas neljänneksi viimeiselle esteelle, jota lähestyttäessä ohjaaja tajusi ohjaavansa kohta koiran väärään suuntaan. Veiko siis hyllytti ihan loppumetreillä eikä sunnuntaille ollut näillä tuloksilla asiaa. Jäimme vielä odottamaan kisakirjaa ja purimme jo teltankin pois. Päätimme, että lähdemme ajamaan kotiin heti sunnuntaina aamupalan jälkeen.